Pasta Carbonarish

Blogger fra senga fordi jeg måtte legge meg ned, stappmett som jeg er etter denne deilige middagen. Jeg tenkte først å lage en carbonara, men ønsket mer kjøtt og noe friskhet.

Så jeg pimpa den.

Dette var til to som spiser godt, men oppskriften er stor nok til tre veldig sultne, fire vanlige.

  • 2 kyllingfileter, i biter
  • Ca 150 gr bacon, klippet i biter
  • 3-4 hvitløk
  • 2 hele egg
  • 2 eggeplommer
  • 2 dl fløte
  • 12-15 cherrytomater, delt i to
  • En håndfull eller to sukkererter, oppkuttet
  • Fersk basilikum
  • Ca 300 gr Tagliatelle. Ikke den billige.
  • Parmesaaaaan.
  • Salt og pepper

Bland fløten og eggene i en bolle og hakk opp tingene.

Sett på vannet til pastaen og kok etter anvisning på pakken.

Image

Jeg stekte baconet brunt, fjernet det fra pannen og stekte kyllingen i baconfettet som var igjen i panna. Tok i hvitløken etterhvert. Svidd hvitløk er grusomt.

Da kyllingen var ferdig stekt tok jeg baconet tilbake i panna og puttet i hakkede sukkererter og de delte cherrytomatene pluss en håndfull fersk basilikum.

Image

Og da var pastaen ferdig kokt. Husk dette al dente-maset! Pastaen trekker til seg mye mer smak av saus når den er sånn. Sil av vannet.

Ha pastaen tilbake i gryten og hell over blandingen av egg og fløte. Sleng oppi en haug med parmesan. Ta i blandingen av kjøtt og grønnsaker og rør alt sammen til sausen tykner.

Server med grovmalt pepper og mer parmesan.

Image

Bare husk å stopp før magen sprenger.

 

 

 

Leave a Reply

