P-middag

Hei! En oppdatert versjon av denne oppskriften er å finne på Mias nye matblogg, Green Bonanza.

 

Vi er intet mindre enn hundre prosent sjuklinger i huset her nå. To stykk febrete og skralle folk i en og samme leilighet. Hva skjedde med at en er frisk og den andre skrall, sånn at den kan friske kan gjøre alt den skralle vil, lage middag, hente te, ogsåvidere? Dårlig deal. Løsningen er en av mine alltimefavoritter: Enkelt, godt, raskt, og full av gode ting som begynner på P. Derav P-middag.

Du trenger så mye du vil av dette (mine mål til to personeri parentes):

  • Pasta (250 gram)
  • Pinjekjerner (en hel boks)
  • Parmesan (En kvart trekant)
  • Persille (En halv bunt)
  • Pepper (shitloads)
  • (P)hvitløk (3 store fedd)
  • (P)chilli (et par cm)
  • (P)salt (littegrann)
  • (P)olivenolje (en diger klunk)
  • Eventuelt soltørket tomat, eller om du, som meg, har en boks langtidsbakte tomater i kjøleskapet – bruk det.

Kok pasta med litt olje og salt i vannet. Rist pinjekjerner. Varm oljen med hvitløk, chilli og tomat oppi. Kvern litt pepper i olja. La det surre noen minutter. Hell vannet av pastaen. Hell pastaen oppi stekepanna. Rør inn persille og parmesan. Strø litt salt og pepper og et lass med pinjekjerner på toppen. Spises under pledd.

Advertisements

2 thoughts on “P-middag

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s